Předmaturitní deníček | 6+ týdnů to go

 Ahoj! 

Chci využít času před učením se lipidů a dusíkatých derivátů organických sloučenin k tomu, abych si zaznamenala poslední dny a týdny do svého online deníčku (neboli sem!) :) Taky si tak rády zpětně čtete články, ve kterých jste se dělily o svoje pocity? Já strašně. A zrovna tohle je období v životě, na který jednou budu určitě vzpomínat. A budu tak ráda, že už ho mám za sebou :D 
Takže ještě jednou a oficiálně: vítám vás u tohoto předmaturitního deníčku! Můžeme začít!


Na začátek tu mám ještě něco, co s maturitou vůbec nesouvisí. Minulý týden mi bylo devatenáct. Byly to narozky pěkně naprd, měla jsem brutální PMS, strašnou náladu, brečela jsem... a vzpomínala jsem na loňský rok, kdy jsem měla ty nejkrásnější narozeniny pod sluncem, bylo krásně, měly jsme malou oslavu s našima venku, bylo to nádherný. Letos byla zima, poprchávalo, strávila jsem 5+ hodin u počítače, přišlo mi, že mě nikdo nemá rád a tak dále... Teď zpětně můžu říct, že to nebylo tak strašný, dostala jsem krásný kytičky, upekla jsem si zdravý dort, který, i když nevypadal úplně úžasně, chutnal fakt božsky, večer jsem strávila koukáním na staré díly Máme rádi Česko s rodinou... Asi na ně nebudu vzpomínat jako na ty nejkrásnější narozeniny, ale docela ušly.


Chvilku před narozeninami jsem začala nový program od Caroline Girvan, EPIC HEAT. Vím, že Caroline cpu všude, ale fakt si neodpustím žádnou příležitost :) Je skvělá a na mém blogu už najdete dva samostatné články věnované recenzi jejích cvičebních programů. Tentokrát je program jiný v tom, že videa mají pouze okolo 30 minut denně. Což je přesně to, co jsem potřebovala (Caroline už mi asi čte myšlenky), protože času ubývá, maturita se blíží... nebo jsem si to aspoň myslela. Ale zatím musím říct, že je těch 30 minut tragicky málo! :( Sice je cvičení většinou intenzivnější než předtím (rozuměj víc se koupeš v potu a popadáš dech), ale i tak si většinou ještě nějaké kratší video přidám. Čím víc se bude blížit červen, tím víc asi budu ubírat, ale vážně si myslím, že nebudu mít nejmenší problém s pravidelným cvičením ani těsně před maturitou. Tak trochu doufám, že mě ty endorfiny zachrání od stresu! :D
Není dne abych nezapřemýšlela nad tím, že maturitu nejspíš budu dělat dřív než dokončím EPIC HEAT. Panejoooo! To je tak neuvěřitelný!!


Zároveň, protože jsem si zase začala všímat, že čím dál tím častěji večer lovím v kuchyni něco sladkýho a jakmile jsem smutná/naštvaná/ve stresu, tak se přede mnou žádná sladkost doma neschová, si momentálně počítám kalorický příjem. Už dlouho jsem neměla žádný cíl, co se týče fitness, ale cítím, že s blížícím se létem mám zase chuť se do toho trochu víc opřít. S cvičením nemám nejmenší problém, s jídlem je to trochu jiná pohádka... Ale zase nechci nic přehánět, protože - opět to slovo, které se v tomto článku objeví asi milionkrát - maturita. Nechci se zbytečně moc soustředit na jídlo, když mám před sebou tu nejobtížnější věc ve svém životě. Snad se mi v příštích týdnech podaří udržet nějaký balanc, který teď opravdu potřebuju. Spousta zdravých pochutin, aby mi mozek pořádně šrotoval, ale samozřejmě taky nějaká ta čokoládka, asi ze stejného důvodu :D

nejoblíbenější jídlo dne - ovesná kaše k snídani <3

A teď už něco k té obávané zkoušce dospělosti. Musím říct, že momentálně se víc těším než bojím. Asi proto, že doteď jsem pořád tak strašně myslela na to, jaká bude samotná maturita, ale teď jsem trošku změnila mindset a začínám myslet na to, jaké to bude po maturitě. Co všechno budu chtít dělat, co přečíst, na co se podívat, kam jet a tak dále. A díky tomu mám i o trošku větší motivaci se učit. Protože až se to naučím, tak to už přece budu mít za sebou! 
Lhala bych, kdybych řekla, že se nebojím a nepochybuju o svých schopnostech se naučit tak STRAŠNĚ velké množství věcí. Ale zvládlo to tolik lidí přede mnou, tak nevidím důvod, proč bych to já nezvládla. Zároveň jsem opravdu hrozně vděčná, že se teď nemusím soustředit ještě na přijímačky, protože moje přijetí na vysokou závisí pouze a jenom na známkách z maturity. Vidím okolo sebe spoustu lidí, kteří se trápí, protože se musí třeba doučit 4 roky z celého jednoho předmětu jenom na přijímačky, ještě bokem k maturitním předmětům, a teda vůbec jim to nezávidím. 
Před námi jsou ještě dva týdny online školy, a pak už vážně půjde do tuhýho. Už teď vím, že se budu fakt maximálně snažit, plánuju si vytvořit učící rutinu, jakmile vysvitne sluníčko, vytáhnout ten štos papírů ven a čerpat u toho ještě vitamín D. Mobil asi budu muset zavřít někam do trezoru, protože největším nepřítelem mé produktivity je instagram a youtube :D
Knížky už jsem dočetla o Velikonocích, nemám nejmenší představu, jak moc se musím učit na ústní z češtiny a angličtiny (PORAĎTE MI PROSÍM), na poznámkách z biologie a chemie budu asi i spát, už pár týdnů si před usínáním manifestuju: ,,Jé, vytáhla jsem si přesně tu otázku, kterou jsem chtěla!"...
Bude to sranda! Doufám, že to já, moje rodina, i všichni ostatní čtvrťáci přežijeme ve zdraví a pak to pořádně oslavíme!! 


učení se plazů na procházce s pejskem
dočítání Starce a moře na terase, kde brutálně svítilo sluníčko
poznámky, poznámky, snídaně, poznámky

Jsem vděčná. Vděčná za to, že vůbec mám možnost k maturitě jít, že ze školy budu odcházet s tím, že všechny učitele mám opravdu ráda, že jsem zdravá, mám dvě ruce, dvě nohy, že i šest (nebo tak nějak) týdnů před maturitou mám víceméně pozitivní náladu, čas pro sebe, hýbu se, mám se fajn. Díky za to.

A je tu ještě jedna věc, která mi obrovsky zlepšuje náladu a dny. Vaše komentáře a návštěvnost u posledních článků! Je úžasný vidět, že tohle moje spisování někomu něco předává. Ach, neskutečně moc mě to hřeje u srdíčka. Děkuju, děkuju, děkuju! Každého z vás si neskutečně vážím. A ještě nás spolu čekají velký věci! Ale o tom zas někdy příště...

Mějte se krásně!
Vaše E.



Komentáře

  1. Držím ti moc palce, je to náročné období, pamatuji si ho živě a teď mě čeká v trošku větším levelu, já se zas budu učit na státnice :D. Ale to zvládneme! A pak to bude neskutečný pocit, uvidíš :). Je dobře, že máš pořád i pozitivní náladu, dodatečně všechno nejlepší k narozeninám a posílám mnoho sil! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, přeji ti taky hodně sil a hodně štěstí! :))

      Vymazat
  2. Dortík teda vypadá naprosto luxusně a dodatečně krásné narozeniny <3 Neboj, ten stres je tam vždycky, ale opravdu se není čeho bát :) S aj neporadím, ale na čj ústní jsem se ty zápisky a o těch autorech učila asi den předem... :D Jela jsem hlavně biologii a chemii :) Budu mooc držet palce! Začala jsi dost s předstihem, tak to zvládneš levou zadní :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuju! :) Nezbývá nic jiného, než to zvládnout!

      Vymazat
  3. Živě si vzpomínám na své předmaturitní období, hlavně na svaťák, během kterého jsem zjistila, že mě můj přítel podvádí. Bylo to pro mě tenkrát psychicky hrozné období. Ale nakonec se mi z nějakého nepochopitelného důvodu podařilo odmaturovat s vyznamenáním a z přítele je teď můj manžel :) a letos spolu budeme 20 let.
    Taky se mi ještě vybavilo, jak jsem přímo v maturitní den jela jen na cigaretách (ano, tehdy to bylo na naší umělecké škole děsně cool) a hroznovém cukru :) ...byl krásný den 16. května.
    Dnes jsem zrovna docvičila 11 den Heatu. Pořád to úplně žeru!!!
    A Tobě všechno nejlepší (taky jsem měla v dubnu narozeniny) a úspěšnou maturitu! Ať se daří ve všem do čeho se pustíš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju hrozně hrozně moc, taky přeji dodatečně všechno nejlepší! Heat je super! Utíká snad nejrychleji ze všech programů... :)

      Vymazat
  4. Držím palce, ať to dobře dopadne a přeji dodatečně všechno nejlepší! :)
    Caroline vůbec neznám, díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc držím palce. Musím se přiznat, že jsem se před maturitou šíleně stresovala, ale moc se neučila :D na angličtinu jsem si vytáhla otázku, kterou jsem ani nestihla přečíst a na ekonomiku tu stejnou, akorát v češtině. :D Naštěstí, když neděláš učiteli celé čtyři roky problém, tak tě podrží a poradí! <3 Na češtinu jsem se také moc neučila, jelikož jsem přečetla všechny knížky. To podle mě stačí. :)
    S těmi narozeninami... soucítím. Minulý rok jsem také brečela. Už dlouho nemám žádné oslavy s kamarády, jen s rodinou. Moji někteří kamarádi se mezi sebou nemusí, takže vlastně narozeniny ani neplánuji, i když by bylo fakt skvělé jednou mít tajnou oslavu narozenin, haha! Letos budu mít také narozeniny s rodinou + pozvala jsem svoji nejlepší kamarádku a bude tam i můj přítel, tak snad to dopadne dobře (ťuk ťuk). Nejlepší bude si pak zpětně užít narozeniny s kamarády nebo jen tak oslavit život a snad blížící se konec téhle kovidové situace.
    Přeji hodně štěstí při maturitě a hlavně méně stresu! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za komentář! Plánuju udělat všechno pro to, abych se co nejvíc učila a co nejmíň stresovala! :)
      Přeji (asi s předstihem) všechno nejlepší k narozeninám, ať si oslavu všichni užijete! Už se moc těším, až se někdy s kamarády sejdu a přesně jak píšeš, oslavíme ŽIVOT <3 Už aby to bylo, nemůžu se dočkaaaat!

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář! <3

Popular Posts