mindset | jak žít šťastnější život

 Ahoj! 

Jaro je konečně tady, sluníčko svítí, venku to voní a moje nálada je najednou mnohem mnohem lepší! Díky za to! 

Ale o jaru a mojí náladě se můžeme bavit někdy jindy. Místo toho jsem se dneska rozhodla sepsat tipy, jak můžete pomocí nastavení svojí mysli obrátit celý svůj život... k lepšímu. Inspiraci jsem nesebrala nikde jinde než u sebe. A pro sebe taky trochu ten článek píšu.
Protože, věřte tomu nebo ne, i já občas (čti často) s mindsetem bojuji. A to jsem už dávno přišla na to, že je to jenom v hlavě. Jednoduše se to říká, ale obtížněji plní!
Ale i přesto věřím, že si z tohoto článku odnesete co nejvíc. Zamyslíte se. Možná přehodnotíte svůj přístup k něčemu. Zlepšíte si den. Pevně v to doufám! 

Tak jdeme na to. Tady jsou moje tipy, jak změnit svůj mindset a tím pádem žít šťastnější život :)


//favim.com//

Není to všechno nebo nic

Vím, že tohle není vůbec ojedinělý problém, mít mindset ve stylu "všechno nebo nic". Já si to nejvíc spojuji se zdravým životním stylem. A otevřeně přiznávám, že jsem s tím bojovala a pořád v nějaké míře bojuji. Na jedné straně je zdravé jídlo, pravidelné cvičení, procházky, žádná čokoláda, nejlépe celodenní produktivita atd. atd. a na druhé je ležení celý den v posteli, k obědu nejlíp celý makový závin, absolutně žádná zelenina, žádný pohyb, koukání na youtube a hlava plná slova guilty guilty guilty.
Takhle to ale NEFUNGUJE. Není to všechno nebo nic. Není to stoprocentní "clean eating" a stovky spálených kalorií a dělání všech úkolů ten den, kdy jsou zadané. Není to odpírání si sladkostí, protože je v nich cukr, odmítání dárků od lidí, protože "tohle nemůžu", vymlouvání se ze společenských událostí, protože "se bojím, že zkazím svůj progres". 
Život je o něčem úplně jiném než neustálém hnaní se za dokonalostí. Je o zážitcích, o přátelstvích a láskách, o smíchu a slzách, o rodině, o pizze pozdě večer, protože I´m feeling like it a o zmrzlině, protože je teplo a měli karamelovou, kterou mám nejradši, a o velikonočních čokoládových vajíčkách, protože babička si na tebe vzpomněla, i když už jsi dospělá. Jo! A taky je o úžasný ovesný kaši s proteinem a banánem, o kuskusu se zeleninou, který zbožňuju, o propocených legínách a endorfinech, o pálení ve stehnech a lapání po dechu a o pocitu pýchy, když odevzdáš úkol včas. 
Tohle VŠECHNO je život. Proč se připravovat o jakoukoliv z těch částí, když můžu mít všechny? Proč nenajít radši ten balanc, který mi bude vyhovovat a budu si díky němu užívat každičkou z těch částí? Think about it ;)

Nebuď na sebe tak přísná

Tohle určitě navazuje na předchozí téma. Snažení se být dokonalá a ta neskutečná přísnost jdou často ruku v ruce. A tím nechci říct, že si máte dovolit cokoliv, sníst půlku dortu jenom proto, že "se mám přece ráda" a ležet celé dny v posteli, nedokázat splnit ani jeden svůj cíl jenom proto, že na sebe přece nechceš být tak přísná. To ne. 
Tím myslím přestat tak strašně dokola promýšlet, jestli jsi udělala dost. Jestli jsi třeba neměla cvičit o 15 minut víc, sníst o housku míň, vstát o hodinu dřív nebo strávit o pár desítek minut míň času na mobilu. Koho to zajímá? Ty jsi ten jediný člověk, který tohle soudí. Takže ano, pokud se budeš cítit líp, budeš šťastnější, milejší na sebe a lidi okolo, když budeš o trošku déle cvičit nebo o trošku dřív vstávat (nebo chodit spát), then do it. Ale troufnu si říct, že devadesát procent z vás, které tento článek čtete, už toho děláte opravdu dost :)

Buď si vědoma své hodnoty a uvědom si svůj progres

Místo toho, aby ses neustále sama sebe ptala, jestli jsi udělala dost, si řekni: wow, ale já jsem toho už vážně udělala dost! Koukni se zpětně na cestu, kterou jsi ušla. Možná jsi se třeba před rokem (nebo kdykoliv jindy) neustále vážila a měla depku ze svojí hmotnosti. Možná jsi byla v toxickém vztahu, který tě neustále vysával. Možná jsi neměla žádnou fyzičku. Možná jsi se bála jíst určité věci. 
A teď jsi tady. Koukni se na sebe. Panejo. To je něco, žejo? Jsi skvělá! Dokázala jsi toho tolik... a přesto si sama sebou nejsi jistá? Tak to teď vážně nechápu proč.
A pokud si myslíš, že jsi možná ještě na začátku té cesty, nezoufej. Představ si samu sebe za pár měsíců nebo let. Nebo dokonce za pár týdnů! Svoji šťastnější verzi. Řekla bych, že má cenu zatnout zuby a makat! Začít je nejtěžší, věř mi.

"Musím" vyměň za "můžu"
Musíš jenom umřít, jinak nemusíš nic ;) Všechno ostatní můžeš! Můžeš cvičit, protože máš dvě nohy a dvě ruce a spoustu toho s nimi dokážeš. Můžeš studovat, protože žiješ ve vyspělé zemi. Můžeš svojí babičce pomoct na zahradě, protože máš babičku a máš zahradu... má cenu pokračovat? 

Dávej pozor na to, čím a kým se obklopuješ

Psala jsem to už v článku o body image (který si mimochodem taky přečti, protože s tímhle určitě souvisí!), ale sem to určitě taky patří. Nechci to protahovat, takže jednoduše: neobklopuj se lidmi a věcmi, které z tebe vysávají energii a zhoršují ti náladu.
Obecně za sebe bych řekla: čím méně informací do svého života pouštíš, tím lépe. Tím více času máš sama na sebe, na svůj vlastní život, neřešíš životy ostatních a zbytečně nepouštíš do svojí hlavy nesmysly. Platí to hlavně o sociálních sítích! Tak si na to od teď dávej prosím vážně pozor.

Nepomlouvej lidi za jejich zády

Fajn, pojďme si říct, že tohle je nehezká věc, kterou ale v určité chvíli udělal každý z nás. Já se k tomu otevřeně přiznávám, a přiznávám i to, že to v nějakém období byla pro mě i jedna z oblíbených činností, sednout si s kámoškami a drbat o někom jiném. Nejlépe probírat věci, které jsme neměly nijak podložené.. no znáte to. Samozřejmě, do očí bychom to těm lidem s největší pravděpodobností nikdy neřekly.
Že se mi to vlastně nelíbí, jsem si uvědomila před několika měsíci, když jsem poslouchala podcast The Health Code Daily (nejsem sponzorovaná, haha), ve kterém Sarah říkala, že v určitém období svého života se nad tím zamyslela a přestala to dělat. Zkrátka a jednoduše, už nepomlouvala nikoho za zády, ale pokud se jí opravdu něco nelíbilo, řekla to tomu člověku do očí.
Od té doby se snažím aktivně to ze svého života odstranit. Protože to je další negativní věc v našem životě, kterou si ale vůbec neuvědomujeme, že děláme! A pokud tě tyhle konverzace už rozohnily tak, že jsi měla ve zbytku dne špatnou náladu, ale nevěděla jsi proč... tady máš důvod.
Chápu, že to není jednoduché, přestat s tím. Zvlášť když jsi na to zvyklá ty i tvoje okolí. Ale příště, až se naskytne příležitost na někoho pěkně zvesela kydnout špínu, zamysli se nad tím! Jestli to vážně za to stojí. Jestli třeba nebude lepší zeptat se přímo toho člověka, jestli se mu něco neděje. Jestli je ok. Zkus to.

Riskuj, vystupuj z komfortní zóny, vyboč z cesty

Tohle mluví samo za sebe, ne? Život může být úžasný tam, kde jsi teď, ale pokud tě nějaká část táhne jinam, věř mi, že tam může být ještě úžasnější. A pokud to nezkusíš... tak to nezjistíš. A proto riskuj! Dokud nejde o život, nejde o nic. 

Buď vděčná 

Kdybych tenhle článek psala loni v létě, asi bych napsala, že tohle přesně nás tenhle rok naučil, jak být vděčný. Protože loni na jaře a v létě toho byl doslova plný... svět. Buďte vděční za to, co máte. 
A teď, o pár měsíců později... zase to trochu drhne, nemyslíš? Začala sis psát gratitude list, všímat si víc těch pozitivních věcí kolem sebe, ale brzo jsi s tím skončila? Dolehla na tebe znova karanténní depka a nic pozitivního ve svém životě nevidíš? Nejvyšší čas s tím zase začít. Protože, a teď mi vážně věř, kolem nás je tolik úžasných věcí, které si zaslouží vděk. 

Věř vesmíru a přimanifestuj si svoje štěstí

NE-VĚ-ŘÍM, že tohle píšu. Ale vesmíru věřím. A hodně. Možná mě k tomu přivedl osud, možná nuda v některé části posledního roku, každopádně jsem objevila manifestaci a to, že pokud něčemu opravdu hodně věříš, doufáš v to, představuješ si to, chováš se tak, jako by se to už stalo... tak se to stane. 
Tady přikládám velmi známé video Jima Carrieho, které určitě stojí za zhlédnutí, a pokud máte trochu víc času, tak taky video od mojí oblíbené youtuberky/influencerky Valentýny Procházkové, které o manifestaci natočila.



Žij svůj život

Ne svých rodičů, prarodičů, svých kamarádů. Ale svůj. Přestaň dělat něco jenom proto, aby ses někomu zavděčila, abys zapadla, abys byla ta cool nebo ta chytrá nebo ta hodná holka. Do you. Dělej to, co tě baví. Co tě naplňuje, co ti pravidelně umí vykouzlit úsměv na tváři. Ať je to cool nebo není. Buduj sebe samotnou. Teprve potom můžeš investovat čas a energii do ostatních. 

Někdy prostě měj všechno u p*dele

Taková bonusová (nejlepší?) rada na konec. Don´t give a f*ck. Někdy to vážně jinak nejde. Třeba když se snažíš po osmdesáté vysvětlit svému okolí, proč si radši dáš kuřecí s bramborem místo bramboráků nasáklých olejem. Když dostáváš nesmyslné hejty na svoji postavu, pleť, oblečení, whatever. Když máš den, kdy se prostě všechno pokazí a ty vážně netušíš proč. Když ti ten kluk už tři dny neodepisuje. Just don´t give a fuck.

Tady je ještě pár věcí, které si zaslouží být zmíněné, ale už je nechci okecávat!

Přestaň závidět ostatním.

Místo šíření špatné nálady dál se ji snaž zlepšit.

Nauč se říkat "ne" a "omlouvám se".

Nestyď se za svoje zdravé návyky.

Buď na lidi kolem sebe milá, jednou se ti to vrátí.

Karma je zdarma.

A tím bych asi dnešní článek zakončila! Pokud vás ještě něco napadá, neváhejte mi to napsat do komentářů! Zároveň se určitě podělte i o to, co třeba vám dělá problém a co naopak vůbec. Budu se těšit na vaši zpětnou vazbu! Každý komentář pečlivě čtu a odpovídám na něj. Dělají mi velkou radost <3
Moc děkuju!
Vaše E.


Komentáře

  1. všechno je to o nastavení naší mysli... skvělý článek ♥

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    OdpovědětVymazat
  2. Je těžké to teď vidět pozitivně, je toho na psychiku až tak dost ☺️

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je hodně dobrý článek! :) Sama se poslední rok zabývám hodně myslí a o všem jsem asi slyšela :). Ten problém s pomluvami ej asi nejhorší, člověk si to fakt někdy ani neuvědomuje :). Já si ráda píšu různé afirmace a vděčnosti :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! To je super, mně samotné to taky hodně pomáhá!

      Vymazat
  4. pri čítaní tohto článku som mala pocit ako keby čítam motivačnú knihu :) užasný!!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak začátek je přesně o mě... Systém všechno nebo nic a přísnost. Ale musím říct, že to už není tak hrozný, jako to bývalo, ale pořád s tím bojuju. Já věřím na zákon přítažlivosti, už několikrát se mi opravdu vyplnil a to jsem se na to ani kolikrát nesoustředila :) Moc hezký článek!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! Zákon přitažlivost prostě FUNGUJE a nic mě nepřesvědčí o opaku :)

      Vymazat
  6. Naprosto výstižný, perfektní, dokonalý. Spousta důležitých slov, která si zaslouží být zdůrazněná! To s tím pomlouváním mi taky před nějakým časem došlo a bylo to docela prozření. Najednou samu sebe zarazit, předtím, než ze sebe vypustím něco zlého. Ale jakmile jsem to udělala, dostavil se tak krásný pocit! Protože ve výsledku nám ta špína hozená na někoho jiného opravdu nic nedá.

    Děkuju za tenhle článek! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju za skvělá slova!
      Kéž by si to s tím pomlouváním uvědomil každý... je to vážně k ničemu :(

      Vymazat
  7. Milujem ♥ Nádherný článok a určite si si s ním dala veľa práce, tak len chcem povedať, že ďakujem zaň ♥ Krásne body. Jeden dôležitejší ako druhý. Najviac ma zahriala veta "ale vesíru verím." Vtedy som sa usmiala a až tak cítila tú energiu. Viem, že to znie divno, ale vždy keď nájdem niekoho, kto verí v rovnaké veci ako ja, tak mám pocit, že som našla blízku osobu. Neviem ako keby nás ten vesmír všetkých spájal. Ah :D už trepem, ale verím, že ma chápeš. A bonusovú radu si dám asi vytetovať na telo, nech na to už nikdy nezabudnem.
    Ešte raz ďakujem, krásne ♥

    xx Alexandra z 𝕄𝕊 𝔸𝕃𝕎𝔸𝕐𝕊 𝕃𝔸𝕋𝔼 / INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aww, moc děkuju, tenhle komentář mě opravdu zahřál u srdíčka <3 Psalo se mi to úplně samo, přesně to jsem v tu chvíli potřebovala já sama. Je úžasný vidět, že toho máme spoustu společnýho, já a moji čtenáři :)
      Ještě jednou moc děkuju za komentář!

      Vymazat
  8. Myslím, že jsi to zakřikla! :D Sluníčko mi hodně chybí. Obzvlášť v této době. Článek je skvělý a vystihl perfektně naprosto všechno. Nemám moc co dodat. Díky za to, že sis s ním dala takovou práci :)

    Jinak mně nejvíce pomáhá fyzický kontakt s blízkými. A dobré jídlo! To mě udělá šťastnou vždycky! :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, máš naprostou pravdu! Jídlo&lidi&to stačí! ❤️

      Vymazat
  9. Krásný článek, takhle žiju naplno poslední zhruba rok a mám se tak krásně! I přes všechny problémy a stres si uvědomuju, jak jsem vlastně vděčná za to, co mám a jak se mám:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je úžasný! Já s tím pořád ještě malinko bojuju, ale myslím, že jsem na dobrý cestě :)

      Vymazat
  10. Krááááása! ♥ Hned ten první bodík mě hodně oslovil a povzbudil. Ale i ty další samozřejmě. Moc se mi líbí, jak píšeš od srdce, ze života, prostě uplně vrnim, dycky když čtu xD Nejsou to jen takové ty ohrané rady bez duše. Díííííííky:)

    OdpovědětVymazat
  11. Super tipy :) Mám pocit, že tenhle článek je přímo pro mě, sama teď věci vidím nějak až moc negativně a rozhodně se mi můj mindset nelíbí.. Je na čase ho změnit :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že sis něco odnesla! I kdyby aspoň malinké nakopnutí :)

      Vymazat
  12. Díky, protože tohle jsem zrovna potřebovala slyšet. Tedy některé věci si uvědomuji, ale s některými stále bojuji a je fajn číst o tom i z pohledu někoho jiného, moc mi to pomáhá.. Hlavně s tím, že nedělám dost a tak, to mě přijde bohužel pořád.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuju! Tak třeba si díky článku uvědomíš, že děláš dost a MNOHEM víc! :)

      Vymazat
  13. Hezky jsi to shrnula a podepsala bych se snad pod každý bod! :)

    Ela
    Me In Many Ways

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář! <3

Popular Posts