BODY IMAGE | Jak se mít víc ráda

Ahoj!

Původně jsem plánovala se tohohle tématu jenom lehce dotknout na instagramu, ale uvědomila jsem si, že jeden krátký příspěvek nestačí na to, abych sdílela všechny svoje myšlenky. 

Myslím, že jsi to asi zažila. Prohlížíš se v zrcadle a nelíbí se ti, co vidíš. Chceš být víc taková nebo maková, trápíš se čím dál víc, připravuješ se o motivaci, kterou bys potřebovala, abys s tím něco udělala. Závidíš, jsi smutná, jsi naštvaná.

Já bych ti ráda dala nějaké tipy na to, jak se tomuhle všemu vyhnout. A když to přijde, tak co by ti mohlo pomoct se z toho zase dostat :) Tak jdem na to!


Čím víc se o sebe staráš, tím víc se máš ráda

Believe me, I know what I´m saying. Je jednoduchý udělat si prioritu ze všeho jinýho, než ze sebe samý. Nestarat se o to, jak svoje tělo (&duši) vyživuješ a jak o sebe pečuješ. Což může vést k tomu, že když se jednou zastavíš, podíváš se na sebe a zamyslíš se nad tím vším, uvědomíš si, že takhle vůbec nejsi šťastná. Že jsi třeba nedělala všechno úplně tak, aby ses cítila ve svém těle co nejlíp. 
Pro mě jednoznačně platí, že pokud mám už moc dlouho nemytý vlasy, nosím to stejný oblečení, nebo do sebe tláskám pátý přes devátý, mám větší nutkání se kritizovat, nelíbím se sama sobě, ztrácím motivaci. 
Takže se snažím tomuhle předcházet tak, že (překvapivě) si myju vlasy aspoň 2x týdně (i v karanténě :D), občas si nalakuju nehty, dodržuju svojí skin care rutinu, pravidelně si měním oblečení, povlečení, snažím se jíst tak, aby to mému tělu prospívalo, hýbu se. To je můj způsob, jak se o sebe starat. 

Čím víc na sobě makáš, tím víc se máš ráda!

Všechny, které cvičí a dávají do toho všechno, tenhle bod pochopí. Nejde vždycky o to, že máš cíl a jakmile ho dosáhneš, máš se radši (i když to samozřejmě taky funguje skvěle), ale jenom ten princip, že se překonáváš, vystupuješ z komfortní zóny, a to všechno ze svojí vlastní vůle, je neskutečně motivující sám o sobě. Jak by řekla moje oblíbená jogínka Adriene, thank yourself for showing up today. 
Já, čím déle cvičím, tím víc si uvědomuju, že to, jak moje tělo vypadá, není tak velkým ukazatelem toho, jak jsem zdravá nebo jak moc se hýbu. Důležitý je, že uvnitř se cítím skvěle. Že nejsem nemocná. Že unesu víc, než jsem unesla předtím. A tím víc jsem taky svému tělu vděčná za to, co pro mě dělá. Co dokáže. A koukám na sebe do zrcadla zase s trochu větší úctou.


Dávej si pozor, čím a kým se obklopuješ

Možná to, že si občas nepřijdeš dost dobrá, nepramení z tvojí vlastní hlavy, ale někdo nebo něco tě přimělo si to myslet. Snaž se identifikovat, co nebo kdo by to mohl být a jestli s tím můžeš něco udělat.
Třeba sleduješ na instagramu někoho, kdo v tobě neustále probouzí pocit závisti. Třeba koukáš v televizi na něco, co ti zhoršuje náladu. Třeba ti vadí chování některé z tvých kamarádek. 
Pokud to jde odstranit z tvého života, tak to prosím udělej. Věř mi, nebudeš toho litovat. Nač si nechávat v životě něco negativního, co tě nutí nemít se ráda a pochybovat o sobě.
Chápu, že ne vždycky to jde, zvlášť pokud tvým spouštěčem je někdo, kdo patří do tvojí rodiny, nebo něco, čemu se v každodenním životě nejde vyhnout. Pak bude mojí radou asi: don´t give a f*ck. Vytvoř si v sobě imaginární stěnu a přes tu nenech tu negativitu projít. Bude to chtít nějaký čas a trpělivost, ale půjde to, věř mi :)

Tvoje tělo tě nedefinuje

Jestli si myslíš, že to, že nevypadáš tak, jak by sis možná přála, automaticky znamená, že jsi špatný člověk, prosím čti dál. Tvoje tělo nevypovídá absolutně nic o tom, jaký jsi člověk. Ve skutečnosti jsi pouze ty ten, kdo si ho neustále prohlíží a hledá na něm chyby, nikdo jiný.
Tvoje hmotnost, to, jaký máš nos, zadek, že máš vrásky, celulitidu, strie, absolutně neříká nic o tom, jaká jsi kamarádka, jak jsi inteligentní, jak jsi vtipná, milá, ochotná, jak umíš kreslit. 
Jakmile si to uvědomíš, přestaneš sama sebe sabotovat, vyhýbat se setkáním s přáteli, focení, smíchu. Bude ti absolutně jedno, kdo uvidí tvoji druhou (a třetí) bradu, kdo tě uvidí v plavkách. A to stojí za to!!



A teď už bych ráda přešla k tomu, jaký praktický věci můžeš udělat, když už jsi v tom stadiu jsem ošklivá, nikdo mě nemá rád, jsem k ničemu. Doufám, že ti aspoň trochu pomůžou!

Vyhni se sociálním sítím

Není moc věcí, který by mi dokázaly zkazit náladu, ale někteří lidi na sociálních sítích to občas umí. Díkybohu je algoritmus instagramu tak skvělej, že mi ukazuje jenom to, o co se zajímám, takže většinu času na něm se motivuju, slintám nad recepty ostatních a tancuju na písničky z reels. Ale občas (většinou na mým osobním instagramu) se občas přistihnu, že najednou si projíždím bio někoho, koho vlastně nemám ráda. Je super, že jsem už přišla na to, že to občas dělám a že mi to nedělá dobře. Takže když se u toho přistihnu, zhasnu mobil a jdu dělat něco jinýho. A když se necítím ve svý kůži z jakýholiv jinýho důvodu, snažím se sociálním sítím obecně vyhýbat. 

Vyhýbej se zrcadlům

Je to jenom další způsob, jakým se víc kritizovat. Prohlížet si zblízka obličej, břicho, stehna. Tohle fakt nemá žádnej smysl, holka!

Obleč si něco pohodlnýho, v čem se cítíš dobře

A to platí obecně v jakoukoliv jinou dobu. Nenos něco, v čem se sama sobě nelíbíš, v čem se necítíš dobře a ve svý kůži. 

Beauty dayyy

Nic nedokáže vrátit sebevědomí tak, jako pořádná koupel, pleťová maska, nalakovaný nehty, full face of makeup. Pořádně se rozmazli. Zkrášli se. Wow, vážně ti to sluší!!


Zatancuj si (nebo zacvič!)

Pokud mě znáš, tak víš, že razím názor, že tanec je lék na všechno. A věř mi, že i když ti zrovna do tance není, stojí za to vstát z toho gauče, pustit nějakou svojí oblíbenou pecku a vypustit svět okolo. Approved. Milionkrát.
A cvičení? To snad ani nemusím rozebírat. Endorfiny lidi. Moje preferovaná droga :D

Procházka na čerstvém vzduchu

Taky funguje úplně úžasně. Zvlášť když je venku nádherně, svítí sluníčko. Pokud máš pejska, hraj si s ním, běhej, směj se, zapomeňte na svoje trápení.


Dál bych ještě určitě uvedla meditaci, objetí od milovaný osoby, dobrou komedii, knížku, dobrý jídlo. Zkrátka obklopuj se tím, co máš ráda a o čem víš, že tě dělá šťastnou.



Doufám, že jste si z tohohle článku něco odnesly! Budu se na vás těšit zase u dalšího <3
E.





Komentáře

  1. Krásnej článek! Je parádní, že si zahrnula i tipy, co dělat, když v tom stavu jsem právě teď. Na mě dokonale platí procházka s podcastem v uších, cvičení (a dance cardio workouty od Pamely, haha) a umytí vlasů. To je za mě hoooodně důležitej bod. Není nic příjemnější, než si umýt vlasy a oholit nohy JEN TAK. I když víš, že tě vlastně nikdo neuvidí.

    Jinak si napsala spoustu důležitých myšlenek, pod které bych se mohla hned podepsat. <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za komentář :)
      Každý by si měl najít to svoje, co mu pomůže!

      Vymazat
  2. Krásne napísaný článok! Ja mám najväčší problém s tým, čím/kým sa obklopujem, ale snažím sa na tom pracovať a vyraďovať zo života čokoľvek negatívne či niečo, čo mi ubližuje :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fajn, že si to uvědomuješ! Protože někdo se může cítit špatně a vlastně ani neví, že tohle může být ten důvod.

      Vymazat
  3. Souhlasím naprosto se vším, protože všechno jsem zažila. A to zrcadlo? To je i teď můj problém, ale snažím se. Je hodně důležité jej ignorovat, ale jde to! :-) Nemám vůbec co vytknout, skutečně víš, o čem píšeš! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně tě chápu. S tím zrcadlem občas taky bojuju! Ale je důležitý si to hlavně uvědomit :)

      Vymazat
  4. Toto je krásny príspevok. Veľmi sa mi páči veta, že tvoja postava ťa nedefinuje. Som rada, že je téma sebalásky dnes tak moc skloňuje, lebo je to veľmi dôležité. Ja som sa teraz začala slovne hýčkať. Vždy keď sa vidím v zrkadle, tak si dám kompliment a snažím sa tú lásku dávať sama sebe.

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezký! Taky si občas říkám empowering věty a musím říct, že to funguje!

      Vymazat
  5. Ráda bych si toto přečetla v době, když jsem se přesně potýkala s dost silnou sebenenávistí :) Naštěstí už jsem z toho vyrostla, každopádně moc hezký článek, určitě někomu pomůže :)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkný článek. Inspirativní jako vždy ♥ Se vším souhlasííím, až na to zrcadlo :P Nevadí mi kolem něj projít a říct si, seš kočka, mrknout na sebe... A narcis nejsem, neboj ;D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář! <3

Popular Posts