Vánoce & mindset

 Ahojkyy!

Vánoce už jsou za dveřmi! Nevím jak vy, ale já jsem se letos těšila snad nejvíc za svůj život. Je to pochopitelný, doba není zrovna jednoduchá a každý potřebujeme něco, k čemu se můžeme upínat a těšit se na to. Ale myslím, že to nesouvisí jenom s tím, jaký byl letošní rok. Čím jsem starší, tím míň mi záleží na dárcích, na tom, aby bylo všechno dokonalý, ale víc na času s rodinou, odpočinku, kterej, to be honest, opravdu potřebuju a myslím, že si ho i zasloužím. Takže letos to vidím hlavně na pohádky a takovej slowdown :)

Vánoce pro mě ale vždycky nebyly úplně bezstarostný svátky. Poslední dva, možná tři roky jsem hodně myslela na všechno to jídlo. A vím, že mnozí z vás to tak mají taky. Vánoce jsou prostě svátky spojený s kopou jídla, cukrovím, bramborovým salátem a tak dále... A pokud jste člověk, který to jídlo prostě nějakým způsobem řeší, logicky nejspíš dostanete strach. Že ztratíte progres, že nebudete moct odolat a přejíte se... a strašně přiberete.
Myslíte na to už od poloviny října a nejspíš radši nasadíte deficit už v tu dobu, protože přece musíte udělat místo pro všechno to jídlo. Nebo druhá možnost, řeknete si, že o Vánocích to vůbec nebudete řešit, sníte všechno, co vám přijde pod ruku, ale v lednu najedete na striktní dietku a všechno to zase rychle shodíte. 

Jelikož si myslím, že můj profil sledují i lidé, kteří mají problém s určitou formou poruchy příjmu potravy, chtěla bych napsat tenhle článek a adresovat ho vám. Vám všem, kteří se bojíte, netěšíte se na Ježíška, protože víte, že budete obklopeni horou jídla a budete z toho nervózní. Kteří držíte hladovku jenom proto, abyste se za pár dní mohli přejíst. Kteří už se děsíte momentu, až po Vánocích stoupnete na váhu. 
Věřte mi nebo ne, ale jednou jsem tak trochu tenhle člověk byla, a už bych to nikdy nechtěla zažít. Dovolit mojí hlavě, aby mi zkazila radost z tohohle úžasnýho období. Vánoce jsou sice spojený se vším tím jídlem, ale nejen s ním. Vánoce, to jsou pohádky, vůně jehličí, světýlka, zmrzlý prsty, celý dny v pyžamu, odpočinek nebo návštěvy babiček a dědečků. Nenechte si ukradnout tohle všechno :) 

Kdysi jsem si myslela, že žít a hlavně jíst zdravě znamená nikdy si nedát kousek čokolády, odmítat pozvánky na oslavy, nejíst zmrzlinu nebo bílej rohlík, o Vánocích si udělat pravidla, jakej den můžu to cukroví teda jíst a kdy už ne. 
Ale víte co ve skutečnosti znamená jíst zdravě? Neřešit to. Neřešit, jestli jsem dneska jedla víc než včera. Jestli jsem si dala další kousek, i když už jsem byla plná. Jestli jsem snědla víc než moje kamarádka. Kolik má vanilkovej rohlíček cukru. Kolik kalorií mají makový buchty mojí babičky... a mohla bych pokračovat dál.

Pokud si budete už dva měsíce před Vánoci říkat, jak se bojíte, že se přejíte, tak se přejíte. Pokud se budete celý prosinec omezovat, abyste si mohli dát teda trochu toho cukroví, taky se přejíte. A pokud si budete říkat, jak je to špatné, užít si Vánoce se vším tím jídlem, budete se opravdu cítit špatně.
Neskutečně moc věřím v sílu myšlenky. Takhle dle mého názoru funguje vesmír.

What you think will become your reality.

Tak proč ten mindset trošku nezměnit? Proč nemyslet na Vánoce takhle?:

Vážně se těším, až si užiju čas s rodinou!
Těším se, až ochutnám babičky cukroví! Peče to nejlepší!
Odměním se za to, co jsem letos zvládla!
Konečně budu mít čas dělat si ráno pořádný ovesný kaše! A můžu si k nim dát i kousek cukroví! ;)
Těším se na to, až si lehnu k televizi, budu koukat na pohádky a ujídat oříšky.
Pochválím mamce/babičce/kamarádce cukroví, aby měla radost.
Ochutnám nové druhy, které jsem ještě nikdy neměla.
Využiju prázdniny na to, abych si uvařila něco zdravého, co jsem ještě nikdy nejedla.
Proč bych v lednu měla držet dietu? Vždyť budu přes Vánoce jíst úplně normálně!

Všechno je to jenom v hlavě. Někdy to trvá trochu dýl, změnit svůj mindset, zvlášť když s ním žijete několik měsíců nebo i let, ale věřte mi, stojí to za to! Uvědomíte si, že život je mnohem víc než jenom jídlo :) 

Moc vás prosím, abyste letos upustili od všech negativních myšlenek a užili si to se vším všudy. Smáli se, dělali radost vašim blízkým, zpívali, tancovali, koukali na televizi, jenom leželi nebo třeba šli na procházku. Vaše mysl a vaše tělo myslím letos už zažili hodně trápení, hodně šoků, hodně špatnýho. Tak si dovolte užít si to nejkrásnější období v roce <3

Mějte se krásně a mějte se rádi! 
E.

 

Komentáře

Popular Posts