Tipy na seriály

 Ahoj!

Ještě než se opravdu pořádně ponořím do učení na maturitu, chtěla jsem sepsat nějaké svoje tipy na co se koukat! Za poslední rok jsem zhlédla víc seriálů než za celý svůj život, takže mě napadlo podělit se s vámi o svoje best of. Určitě tu najdete klišé seriály, které už jste možná všichni viděli :D A možná taky něco nového! U každého seriálu uvádím časovou náročnost, svoje hodnocení a krátkou charakteristiku (zdroj všech je csfd.cz ;)). 
Venku už je sice víc hezky než ošklivo, láká nás to trávit čas spíš na vzduchu než u počítače nebo telky, ale sem tam se nějaké mraky objeví, déšť buší do oken, a i kdyby ne, tak chvilka v peřinách s čajem nebo kafem a něčím dobrým k snědku u seriálu je dobrou volbou vždycky! Nebudu lhát, už po čtyřech dnech učení se jsem pochopila, že každý den potřebuju nějakou chvilku pro sebe, abych si odpočinula, mozek vypnul a já načerpala energii na další den. Takže otevřeně přiznávám, že tenhle měsíc mě žádný internetový/seriálový/instagramový celibát nečeká. Je to jenom o tom umět si čas zorganizovat a ve svojí rutině si chvíli na zábavu jednoduše udělat.
Ale to už je za mě moc dlouhý úvod! Takže se rovnou vrhneme na to: tady jsou moje tipy na seriály (a jeden bonusový film)!

//pinterest//
Money Heist/La Casa de Papel
Parta zlodějů pod vedením Profesora se vydává vyloupit mincovnu. Pokud se jim to podaří, můžou si připsat 2,4 miliardy eur na důchod. Jenže i ten nejlepší plán je stejně tak dobrý jako je nejslabší člen party.
časová náročnost: 4 série/38 epizod/39 hodin
moje hodnocení: 9/10
Na začátek dávám seriál, který jsme už určitě většina z nás viděla. Já jsem ho objevila právě na začátku loňského března a musím říct, že je to jeden z nejlepších seriálů, které jsem kdy viděla. Budete se smát, budete plakat, budete sedět s otevřenou pusou... má to všechno! Pokud se tady najde někdo, kdo ho ještě neviděl, tak upaluj! Je geniální. Jeden bod jsem ubrala proto, že třetí a čtvrtá série jednoduše nejdou tak skvělé jako první dvě. Ale páté se stejně nemůžu dočkat :))

Sex Education
Nesebevědomý Otis zná všechny rady na sexuální neduhy. Jeho matka je totiž terapeutka. Rebelka Maeve mu proto navrhne, aby si ve škole otevřel sexuální poradnu.
časová náročnost: 2 série/16 epizod/21 hodin
moje hodnocení: 8/10
Se Sex Education jsem trávila dlouhé večery loni v únoru. Samozřejmě, že je to klasický seriál pro puberťáky, ale takové jsou prostě potřeba, že jo? Budu spoilerovat, když řeknu, že jsem se zamilovala do dvou homosexuálních kluků? Ericu, Adame, těším se na vás ve třetí sérii! :D (Jo a doufám, že už se konečně dočkáme toho happy endu, na který všichni čekáme!)

Elite
Tři studenti z chudých poměrů nastoupí ve Španělsku na exkluzivní soukromou školu a jejich střet s bohatšími vrstevníky skončí vraždou.
časová náročnost: 3 série/24 dílů/26 hodin
moje hodnocení: 8/10
Další ze španělských seriálů, které jsem loni zkoukla (spoiler: není poslední :D). Školní prostředí, romantika, tajemství, vražda. Přesně pro mě. Navíc ta španělština se tak skvěle poslouchá. Už jsem vám říkala, že jsem se dokonce kvůli všem těm seriálům loni začala učit španělsky? Super seriál plný napětí. Doporučuju!

Vis a vis/Locked up
Macarena Ferreiro (Maggie Civantos) je obviněna z podvodu, který spáchala z lásky ke svému šéfovi. Svůj trest si má odsedět ve vězení Cruz del Sur, kde však vládnou pravidla zcela odlišná od běžného světa. Aby Macarena přežila, musí se místním pořádkům rychle přizpůsobit. Zároveň však bojuje za své propuštění, protože je přesvědčená o tom, že je nevinná.
časová náročnost: 5 sérií/48 dílů/46 hodin
moje hodnocení: 9/10
Opět Español! Chvilku trvá, než se do tohohle seriálu pořádně zakoukáte, ale pak už nedokážete přestat! Hlavní hrdinky vám pořádně přirostou k srdci a úvodní melodie se vám zaryje do mozku. Věřte mi! Není to asi seriál pro každého, ale mě bavil. Možná by mohl být trochu kratší, ale zase nejnovější 5. série je za mě hodně povedená. Zkuste, třeba vás seriál osloví.

You
Joe (Penn Badgley) potká Beck (Elizabeth Lail). Jde o jednoduché seznámení dvou lidí, kteří se jeden druhému líbí. Jako obvykle to má však jeden háček. Joe se zakouká do Beck lehce nezdravým způsobem, kdy se projeví jeho bezostyšný stalking. Když mezi nimi začne propukat něco výjimečného, Joe si uvědomí, že je ochoten pro ni udělat cokoliv. Cokoliv.
časová náročnost: 2 série/20 dílů/24 hodin
moje hodnocení: 7/10
Jestli je tu někdo, kdo nezná Joea, ráda vás seznámím :D I když to zase není chlapík, který by oslovil každého... Tenhle seriál jsem doporučovala svojí kamarádce, ale zvládla se podívat asi jenom na jeden díl.. není to úplně pro citlivější povahy :D Já jsem zvládla dokoukat až do konce, ale teda místy je to dost psycho. Ale zase na takové seriály se tak často nekoukám, takže to bylo příjemné zpestření. Pokud vás baví morbidní scény... here you go! 

Love Is Blind
Nick a Vanessa Lacheyovi pořádají sociální experiment. Nezadaní muži a ženy při něm hledají lásku a zasnoubí se, ještě než se osobně setkají.
časová náročnost: 1 série/11 dílů/cca 11 hodin
moje hodnocení: 7/10
Právě jste se ocitli v oblasti reality show, vstup pouze na vlastní nebezpečí! Chápu, že podobné seriály spousta lidí nesnáší, ale já jsem zastáncem toho, že jednou za čas vůbec neublíží. Love Is Blind je něco na způsob Svatby na první pohled, ale líbí se mi víc. Občas jsem si teda klepala na čelo, dennodenně bych to asi sledovat nemohla. Ale ve finále je to i překvapivé. I když žádné oblíbence jsem si tam nenašla (protože z mých oblíbenců se vyklubali docela... nepříjemní lidé), tak to byla příjemná oddychovka.


The Circle
V tomhle sociálním experimentu a soutěžní show jde o postavení a strategii. Hráči na internetu flirtují, hledají přátele a snaží se podvodem vyhrát 100 000 dolarů.
moje hodnocení: (zatím) 10/10
Tenhle seriál jsem objevila díky Míše z blogu malyvrabcak.cz. Upřímně i k napsání celého tohohle článku mě inspirovala jedním ze svých nejnovějších právě ona :) Sice jsem ho zatím nedokoukala, ale musím říct, že mě neskutečně baví a pokaždé jsem nedočkavá, co se stane v dalším díle. Za mě je to rozhodně nejlepší reality show, kterou vám doporučuji! 

Ginny and Georgia
Dospívající dívka Ginny a její matka Georgia se po letech na útěku touží usadit. Ale tajemství Georgiiny minulosti je s jejich přáním v rozporu.
časová náročnost: 1 série/10 dílů/cca 9 hodin
moje hodnocení: 9/10
Nevím, jestli je to tím, že jsem měla přes zimu od seriálů velkou pauzu, ale když jsem někdy v březnu koukala na Ginny and Geogia, totálně mě to dostalo. Na jednu stranu romanťárna, pubertální holka a její problémy, ale zároveň se tam odehrává i druhá zápletka s její matkou... neboli moje oblíbená zápletka. Boží seriál. Spoiler: nemůžu se dočkat další série, protože ten otevřený konec... :o

Bridgerton
Seriál inspirovaný knižním bestsellerem sleduje příběhy osmi nerozlučných sourozenců z mocné rodiny Bridgertonových a jejich touhu po lásce.
časová náročnost: 1 série/8 dílů/8 hodin
moje hodnocení: 8/10
Bridgerton způsobil velké pozdvižení, takže jsem samozřejmě musela na vlastní oči zjistit, o čem je vlastně řeč. Tenhle seriál je nutno brát s obrovskou rezervou, někdy je až směšný, ale zároveň je to přesně to, co si chcete pustit po dlouhém dni, kdy už nechcete zapínat mozek. Asi bych za něj ruku do ohně nedala, ale zároveň neshledávám žádná negativa, která bych mohla napsat. Je to zase romanťárna (kolikrát to slovo musím ještě napsat...), jsou tam hezcí hoši, hezká děvčata, velice peprné scény... Když už fakt nebudete vědět, na co koukat, zkuste Bridgerton.

Big Little Lies
Temné komediální drama, v němž několik předních hollywoodských hvězd podává mimořádné herecké výkony, se odehrává v kalifornském městečku Monterey a začíná podezřelou vraždou na benefiční akci základní školy. Přestože totožnost oběti i pachatele zpočátku zůstává záhadou, vše nasvědčuje tomu, že v pozadí zločinu stála rivalita a tajemství obklopující trojici matek – Madeline (Reese Witherspoon), extrovertní a živelnou ženu v domácnosti, která v srdci chová zášť vůči exmanželově nové mladší ženě Bonnie (Zoe Kravitz), instruktorce jógy se zenovým přístupem k životu; dále Madelininu nejlepší kamarádku Celeste (Nicole Kidman), bývalou právničku žijící ve zdánlivě dokonalém manželství s mladším mužem (Alexander Skarsgård); a Jane (Shailene Woodley), svobodnou matku s temnou minulostí, kterou Madeline a Celeste vezmou pod svá ochranná křídla. Děj příběhu je prokládaný scénami z výslechové místnosti, v níž ostatní rodiče a školní zaměstnanci vypráví zákulisní drby o spojenectvích a rivalitách mezi místními obyvateli, především pak o Madeline a její úhlavní nepřítelkyni, vlivné a úspěšné pracující matce Renatě Kleinové (Laura Dern). V průběhu sedmi napínavých, černě humorných epizod vychází najevo, jaké tajemství každá z žen skrývá, a postupně se dostáváme až k oné osudné noci.
časová náročnost: 2 série/14 dílů/12 hodin
moje hodnocení: 8/10
Teď jsem trošku late to the party, protože seriál Sedmilhářky proletěl světem už před nějakou dobou, ale já jsem čekala, až přečtu knižní předlohu, jejíž autorkou je Liane Moriarty. Její knížky čtu moc ráda (Sedmilhářky jsem zařadila i do svých oblíbených knih v tomto článku), protože přesně jako většina seriálů tady mají charakter dívčího románu, ale obsahují nějaké tajemství nebo rovnou něčí smrt. Ani u Sedmilhářek tomu není jinak. Zhlédla jsem je na podzim, a i když to byla trochu ponurá doba a trochu ponurý seriál, stejně se mi moc líbil. 

The Act
Antologický seriál "Odhalení" vypráví zarážející kriminální příběhy inspirované skutečnými událostmi, které jsou bizarnější než jakákoli fikce. První řada sleduje Gypsy Blanchardovou, dívku, která se snaží vymanit z toxického vztahu se svou přehnaně ochranitelskou matkou. Její touha po nezávislosti otevře Pandořinu skřínku ukrývající děsivá tajemství, která nakonec vedou k vraždě. Co když vám člověk, který vás podle svých slov miluje víc než cokoli jiného na světě, ve skutečnosti ubližuje? Právě to se stalo Gypsy Rose Blanchardové, mladé ženě z Missouri. Jako dítě vyrůstala v domnění, že trpí závažnou formou rakoviny, svalové dystrofie, epilepsie a dalších nemocí. Její matka Dee Dee zasvětila svůj život tomu, aby o ni mohla pečovat. Pak ale Gypsy Rose odhalila šokující pravdu. Ukázalo se, že nikdy nebyla nemocná...
časová náročnost: 1 série/8 dílů/7 hodin
moje hodnocení: 9/10
Tohle je něco o dost jiného, než co tu zatím bylo. Seriál podle skutečné události, který jsem viděla už před víc než rokem, ale pořád si tu zaslouží být. Děsivé, napínavé, skvěle zahrané. Už přes rok si říkám, že se musím podívat na dokument o téhle "rodince", ale pořád jsem se k tomu nedostala. Tak snad po maturitě :D

His Dark Materials
Jeho temné esence, seriálová adaptace oceňované stejnojmenné trilogie spisovatele Philipa Pullmana, která je považována za novodobé mistrovské dílo imaginativní fikce, sleduje Lyru (Dafne Keen), zdánlivě obyčejnou, ale odvážnou mladou ženu z jiného světa. Lyra při svém pátrání po zmizelém kamarádovi odhalí zlověstné spiknutí, jehož součástí jsou únosy dětí, a ze všech sil se snaží porozumět záhadnému jevu zvanému Prach. Zatímco Lyra cestuje napříč paralelními světy, z nichž se jeden nápadně podobá tomu našemu, potká odhodlaného a statečného chlapce jménem Will. Společně narážejí na neobyčejné bytosti a nebezpečná tajemství. Osud živých i mrtvých přitom třímá v jejich rukou.
časová náročnost:série/15 dílů/13,5 hodin
moje hodnocení: 100/10
Tohle je jediný fantasy seriál, který tu najdete, a zároveň taky jediný, za který bych dala ruku do ohně. Jestli jste četli už výše zmiňovaný článek o mých oblíbených knížkách, tak víte, že trilogie Jeho temné esence je asi moje nejoblíbenější série knih z dětství. Doslova jí žiju. A právě při psaní tohoto článku jsem přišla na to, že tenhle seriál existuje. Okamžitě jsem ho začala sledovat, shodou okolností asi za dva týdny vyšla druhá série. A musím říct, že je to to nejlepší seriálové zpracování, jakého se knihám mohlo dostat. Byla jsem nadšená! A taky zhroucená z toho, že další série bude asi tak na podzim 2022. 
Pokud knihy znáte, na milion procent se musíte na seriál podívat. Pokud ne, budete mít možná problém s pochopením děje... ale věřím, že se i tak dokážete do seriálu pořádně vžít.
Ještě malá poznámka: viděli jste jako malí film Zlatý kompas s Lyrou Belaquou a medvědy kyrysníky? Tak tohle je ono! Mnohem podrobnější a i s pokračováním. Nezajímalo vás někdy, co čekalo na Lyru ve městě na obloze?? 

bonus: A Life on Our Planet
Známý moderátor se ohlíží za svým životem a historií vývoje života na Zemi. Truchlí nad ztrátou divočiny a přichází s vlastní vizí budoucnosti.
časová náročnost: 83 min.
moje hodnocení: 10/10
Přestože jsem si myslela, že do tohohle článku zahrnu i tipy na filmy, zjistila jsem, že na filmy vlastně moc nekoukám. Za celý rok bych napočítala na prstech svých dvou rukou, kolik nových filmů jsem viděla. Spíš ráda znovu koukám na filmy svého dětství jako je Karlík a továrna na čokoládu, Madagaskar, Příběh žraloka nebo Hledá se Nemo. 
Přesto jsem chtěla zmínit jeden film, který jsem viděla někdy v únoru a který mi utkvěl v paměti - Život na naší planetě od Davida Attenborougha. Nevím jak vy, ale já jsem se jako dítě strašně ráda koukala na filmy o zvířatech s těmi úžasnými záběry, které jsem obdivovala a představovala si, jak vznikají. Tenhle pán je králem těchto filmů, a tenhle konkrétní film je tak krásný a zároveň tak smutný, že stojí za zhlédnutí. Měl by ho vidět vážně KAŽDÝ. 

A to už je vše! Určitě se můžete podělit i o vaše tipy na seriály nebo filmy (slibuju, že bych se přemohla a odsunula své dětské oblíbence :D), které vás nejvíc oslovily. Pomalu už si dělám seznam, na co všechno se musím po maturitě podívat! 
Taky mi určitě můžete napsat, které ze zmíněných seriálů jste viděli a co na ně říkáte! 
Mějte se nádherně!
E.



Komentáře

  1. Jsem příjemně překvapená, že některé ze seriálů jsem viděla už i já :) Nedávno jsem rozkoukala seriál Elite, ale úplně moc mě nezaujal, tak nevím, jestli ho dokoukám ;) Minulý víkend jsem ale stihla celou první sérii seriálu Never have i ever, sice to je spíš taková teen "blbost", ale na oddych to bylo fajn :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super! Taky děkuji za tip, po maturitě se do toho určitě pustím :DD

      Vymazat
  2. Koukám, že máš hodně podobný vkus jako já! Sama jsem viděla skoro všechny, ale některé jsou pro mě novinky a tak si je ihned ukládám do seznamu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem ti poradila i něco nového! :))

      Vymazat
  3. Zaujímavý výber! Väčšinu som videla (a mám na ne podobný názor), ale na niektoré sa ešte len chystám. :) Ďakujem za ich pripomenutie. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář! <3

Popular Posts