2 měsíce v Irsku!

 Ahoj! 

Momentálně sedím ve škole, ve sluchátkách mám puštěné vánoční písničky a jsem neskutečně šťastná. A cítím, že je potřeba zase napsat něco o mém životě tady v Irsku, protože čas utíká rychlostí blesku. Zrovna tento týden jsem si četla starší články a uvědomila jsem si, jak jsem vděčná, že tady na blogu mám zaznamenaných tolik vzpomínek! Obzvlášť ty z posledních dvou měsíců si potřebuji uchovat, abych se k nim mohla někdy vrátit a připomenout si tohle období. Moje první měsíce studia a života v Irsku! 

Poslední článek z Irska byl plný raw pocitů. Konec října a začátek listopadu pro mě bylo docela těžké období. Cítila jsem se často sama, měla jsem pocit, že sem nepatřím. Každý den jsem se budila s takovým neidentifikovatelným strachem, svíravým pocitem v hrudi, špatnou náladou. Nevěděla jsem, čeho se bojím, ale prostě jsem se bála.
Jakmile se to začalo trochu obracet k lepšímu, jedna z dalších mezinárodních studentek mi řekla o kulturním šoku. Bylo to poprvé, kdy jsem o něm slyšela, asi jsem v hloubi duše věděla, že něco takového existuje, ale ani ve snu by mě nenapadlo, že si tím zrovna já procházím. Začala jsem googlovat a zjistila jsem, že na mě sedí absolutně všechny "příznaky".


Nechci tady úplně podrobně popisovat, co přesně každá fáze kulturního šoku obnáší (ale stoprocentně o tom někdy psát budu, protože to mému já před pár týdny hrozně pomohlo), ale moje druhá fáze (neboli právě ten "šok") trvala díkybohu jenom týden nebo dva. I tak to nebyla vůbec příjemná zkušenost. Hlavně z toho důvodu, že jsem nevěděla, co mi je. Nevěděla jsem, jak se cítím, proč se tak cítím. Nedokázala jsem si představit, že si někdy na život tady zvyknu, ale zároveň už jsem začala zapomínat, jaký je můj život v Česku. Byla jsem tak nějak lapená mezi dvěma kulturami, dvěma domovy, a přitom ani jeden z nich nebyl tím domovem.
Těžko se to vysvětluje, ale tipla bych si, že si tím prošel každý, kdo se někdy odstěhoval někam dál. A vlastně to možná ani nemuselo být tak daleko...
Každopádně všechno se začalo postupně zase obracet k lepšímu. Přihlásila jsem se do international student ambassador programu, díky tomu jsem poznala další mezinárodní studenty a zjistila, že oni si prochází víceméně tím samým. To mi neskutečně pomohlo, protože jsem se přestala cítit na všechno tak sama. 
Účastnila jsem se dne otevřených dveří u nás na škole, což byl jeden z nejlepších dnů za celé dva měsíce. Sblížila jsem se s holčinou z Brazílie, se kterou toho máme spoustu společného. Ve městě už visí vánoční výzdoba... Celkově se děje spoustu maličkostí, které dohromady znamenají hrozně moc. A já jsem ráda, že jsem ve stádiu, kdy si těhle maličkostí všímám a vážím si jich. Každá jedna věc mi dokáže vykouzlit lepší den.


Můj odlet do Česka se nezadržitelně blíží. A nebudu lhát, pořád se strašně těším a odpočítávám dny, ale zároveň vím, že do té doby mě tady v Irsku čeká ještě spoustu zábavy!
Konečně si začínám uvědomovat panejo, já studuju v zahraničí. Přijde mi, že už jsem se toho tolik naučila... a to mám všechno ještě před sebou. 


Déšť, vítr, další déšť, spousta duh, nejvíc kroků, co jsem kdy ušla za měsíc (alias walktober), kamarádi z Irska, Brazílie, Malajsie, Indie, Vietnamu a Polska, neskutečně moc zařizování, hodin v knihovně, hodin v laboratořích, poslechnutých podcastů, pár workoutů na pokoji, spoustu videohovorů a slz, a spoustu ŠTĚSTÍ. Dva měsíce v Irsku v kostce :)
E.

Komentáře

  1. Já ti tak fandím a tleskám, že ses pro něco takového rozhodla a šla si do toho. Si neuvěřitelně odvážná a určitě se časem zvládneš zařadit do života v Irsku. Věřím, že tuto fázi překonáš a pak už to bude dobré, držím palce ♥️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíš, jak moc mi tvůj komentář udělal radost :) Děkuju děkuju děkuju <3

      Vymazat
  2. Můj šok by trval celou dobu, co bych tam byla😆 nedokážu si představit, že bych tak dlouho neviděla rodinu. Ale každý to máme jinak. Já bych se ani neodhodlala studovat v zahraničí, protože jazyky nejsou má silná stránka 🙈 jsi dobrá, že jsi se na to nové prostředí adaptovala tak rychle :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš úplnou pravdu, každému jde něco! Pro mě by bylo mnohem větší trápení studovat na české vysoké škole... Moc děkuju za komentář! :)

      Vymazat
  3. Já si tvými články vždycky připomenu moje studium v UK a strašně mi to chybí! Takže užívej, uteče to jako voda a pak budeš se slzami v očích jen vzpomínat <3

    OdpovědětVymazat
  4. Jsi skvělá! Ušla si veliký kus cesty, asi ten nejtěžší. Musela ses odhodlat do toho jít a pak náhle bydlet v úplně neznámé zemi. Ale zvládla jsi to a teď už tě čeká víc užívání než strastí! Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  5. Čekám na update! Jak se máš? Jak to všechno jde? Ve které fázi kulturního šoku jsi? :D Naprosto ti rozumím, můj začátek na Erasmu v Bulharsku byla šílenost .. kulturní šok jsem samozřejmě znala, ale když to člověk prožívá, tak si to moc neuvědomuje. Naštěstí jsme to hned první týden na jednom předmětu pro Erasmáky brali a já si uvědomila, že to se mi přesně děje. Jakmile si to přiznáš a začneš to sharovat s ostatními, je hned líp. :) Člověk má pocit, že je na všechno v zahraničí sám, ale on se vždycky najde někdo, kdo pomůže.
    Já jsem aktuálně ve stadiu, kdy domů nechci. Musím, čeká mě spoustu povinností, ale už se cítím doma tady. Přece jenom po 8 měsících tady s přítelem je to už jiný no. :D Plán je takový, že se co nejdřív vrátím. Doma dodělat co je třeba a hurá hledat Doma tady.
    Doufám, že i ty se máš fajn a určitě dej vědět. Jsem zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář! Všechno se pomalu obrací k lepšímu :) Vánoce doma mi hodně prospěly a zpátky jsem se vrátila mnohem víc odhodlaná si to udělat nejlepší, co můžu! Víc píšu v článku tady!

      Vymazat
  6. Moc hezký a upřímný článek... i když o ne zas až tak příjemných věcech.

    Tuším, čím jsi procházela, sama jsem žila v cizině. (UK)

    Ela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Myslím, že každý, kdo někdy žil v zahraničí, nás chápe. Ale taky mi myslím můžeš potvrdit, že už je to pak jenom a jenom lepší :)

      Vymazat
  7. Věřím, že tuto krásnou zemi jednou navštívím, doufám, že tu uvidím ještě spoustu fotek ❤️

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář! <3

Popular Posts