RIJEKA photodiary

 Ahoj!

Už to bude dva týdny, co jsem zpátky z naší (další) holčičí dovolenky, ale až teď jsem se dostala k tomu, abych o ní něco napsala. Tentokrát jsme se spolu poprvý vypravily k moři a - ostatně jako z každého předešlého výletu - si zase odnášíme kupu zážitků. A tentokrát i pár fuck-upů, haha. 
Tenhle vzpomínkový článek jsem se rozhodla pojmout formou takového fotodeníčku. Nechce se mi moc psát, a stejně a picture says a thousand words, nebo tak nějak se to říká, ne? Takže jsem vybrala všechny fotky, které vystihují tohle naše dobrodrůžo, a vždycky napíšu jenom malou backstory :)) 

(stejně mám pocit, že budu psát až moc :D)

//azuro//


//cesta//
Ještě to ani nezačalo, a už se to s*re! Nejen, že jsem omylem nejdřív zarezervovala Flixbus o den později, a pak musela složitě všechno rušit a nakupovat znovu, ale zhruba 45 minut před odjezdem nám přišla SMS, že náš spoj má plánované zpoždění 270-280 minut. Což z odjezdu ve 21:20 dělalo odjezd zhruba ve dvě ráno :)))) No nic, šly jsme s kufry a batohy do kina, pak si zatancovaly na nádraží a ve dvě už s celkem i don´t give a fuck mindsetem nastoupily do autobusu, v jehož řízení se střídali snad 4 slovinští (nebo co to bylo za jazyk) řidiči, jejichž klábosení jsme pak musely poslouchat většinu cesty. Na našich místech někdo spal, takže jsme prostě zapluly tam, kde bylo volno, a snažily se aspoň trochu se prospat. 
Long story short, na hranicích, v kolonách a tak dále jsme nabrali další cca 4 hodiny zpoždění. Bylo to nekonečný, zase se mi potvrdilo to, že čím míň se hýbu (sedím na místě a nic nedělám), tím jsem unavenější, takže jsem jenom tak nějak pospávala a chvilkama si četla. Docela se musím smát, protože jsem si stáhla snad 20 podcastů a za celou cestu neposlechla ani jeden (spoiler: ani za celou dovolenou a cestu zpátky :D).
Ale i přes tu náročnou cestu se nám všem v srdíčku rozlil ten nádhernej pocit, když jsme z okna uviděly moře. Naše dovča mohla začít!!

//naše ubytování!//
Není to jen tak ledajaká první společná dovolená u moře, ale taky první dovolená, kdy bydlíme NA LODI! Když jsme hledaly ubytování, tak trochu ze srandy jsem poslala odkaz na tenhle super lowcost botel (Botel Marina) a nakonec jsme tam vážně skončily. Určitě to stálo za to, teda až do tý chvíle, než jsme zjistily, že těma třema malýma okýnkama se nám asi moc vzduchu do pokoje nedostane... takže nám nic neschlo. Ručníky, plavky ani další věci, o kterých se dozvíte za chvilku... :D Ale bylo to tam moc hezký a aspoň máme zase co vyprávět :)


//město//
Rijeka jako taková není moc hezké město. Teda... je tam jedna hlavní ulice, která je pěkná, okolí našeho hotelu bylo krásný, to jo. Ale při cestě na pláž a na hrad Trsat jsme zas tak krásnými uličkami nechodily. Není to žádná turisticky vymazlená destinace, ale nám to nevadilo.

//moře//
Moc pláží tady nenajdete, a ty co najdete, jsou fakt daleko, od našeho hotelu byla první cca 2,5 kilometru. Na tu jsme šly první den, ale byla neskutečně přeplněná, takže další dny jsme chodily na jinou, betonovou pláž :D. Což nám ale nevadilo. Hlavně, že tam bylo moře, ne? 
První den nebyly vůbec žádné vlny, takže ten druhý jsme si naivně vybalily všechny svoje věci co nejblíž k moři, měly jsme ještě docela rezervu, beton byl cca o půl metru výš, než začínala hladina. ALE! Moře se v jednu chvíli snad během pěti minut začalo tak strašně vlnit, že voda vyšplouchla přímo na naše věci. Ručníky úplně mokré, namočila se jedna nová knížka, sudoku, UNO, oblečení... haha, pamatujete na naši kajutu, ve které nám nic neschlo? 
Poslední fotka se mi strašně líbí. Dělala jsem ji pro svoji sedmiletou sestřičku, která mi jako talisman dala na cestu svého méďu. Tak jsem jí ho vyfotila, aby měla důkaz, že se podíval k moři! <3
//jídlo//
Hotelové snídaně nezklamaly, byly asi snad nejlepší, co jsem kdy v hotelu zažila. Akorát byl strašně malý výběr zeleniny! 
Co se týče jídla venku... byla jsem zklamaná!! Na jednu restauraci připadá tak 5 barů, takže byl nadlidský úkol mezi jejich záplavou nějakou najít. Jeden večer jsem si dávala kuřecí salát, který jsem si vůbec nevychutnala, ale asi to bylo proto, že si holky dávaly nějakou oliheň či co, a já jsem to ve svém jídle pořád hrozně cítila! Další den jsem si dávala jejich tradiční těstoviny pljukance, na jídlo jsme čekaly neskutečně dlouho (to i ten večer předtím, ale tady už to bylo fakt extrémní), takže když ho přinesli, měla jsem tak neskutečný hlad, že mi porce přišla strašně malá. No a třetí den jsme šly na takový pozdní oběd/časnou večeři (byly cca 4 odpoledne) a pán nám sdělil, že z menu, na kterém i tak bylo cca 10 jídel, 5 neuvaří, protože mu došly suroviny. A z těch pěti jídel, co zbývaly, jsem si prostě nevybrala, takže jsem si dala samotné hranolky :)))))
Aspoň že ty zmrzliny měli dobrý!
Jo a co se týče obchodů, jsou tam tak dva :D Chodily jsme do Intersparu a nějaké sladkosti domů jsme pak nakoupily v Plodine.

//noční život//
... je v Rijece bohatý. Bary jsou doslova natřískané, je obtížné najít stůl. Náhodou jsme (díky ohňostroji jednoho večera) zjistily, že druhý den mají Chorvati státní svátek (Victory Day), a tak se zdálo, že večer předtím všichni vyrazili do ulic. Blízko našeho hotelu hrála kapela, celá Rijeka prostě žila! 
Ještě jedna funny storka vztahující se k poslední fotce. Dala jsem si modrý koktejl, který se jmenoval Swimming Pool, ale bylo v něm tak strašně moc vodky, že se nedal vůbec pít samotný. Takže jsem si vzala kámošky Sex on the Beach a pila je dohromady, protože jedině tak se to dalo. Ze srandy jsem to pojmenovala ,,Sex in the Swimming Pool". Já vím. Jsem vtipná. (pozn. z téhle noci pochází legendární - aspoň pro nás, you know, inside jokes and all - hláška mojí kámošky, která narážela na moje copánky: ,,vypadáš, že je ti pět, a jsi vožralá")

//no comment//
Celou dobu jsem jim říkala, že se musí tím krémem přemazávat! Ale dopadly jsme všechny stejně. Ta co není na fotce, si sice nespálila záda, ale pěšinku ve vlasech :)) 


//cesta domů//
Domů jsme jely nočním RegioJetem, který díkybohu přijel včas, ale i tak jsme při cestě nabrali cca 3 hodinky zpoždění. V noci se mi moc dobře nespalo, druhý den jsem opět byla tak unavená, že jsem ani nezvládala číst, poslouchat podcasty, nic. Ale i přes to, že byla cesta vlakem delší než autobusem, se mi vlakem jelo mnohem líp a i to rychleji uteklo. To jen, kdyby někdo chtěl radu :D Ale doufám, že až se někdy příště na takový výlet zase vypravíme, tak už si někdo troufne řídit! 

Nakonec ještě takových pár mouder, která si z téhle cesty odnáším:
Jestliže první tři dny dovolené nepotkáte žádného Čecha, vsaďte se, že poslední den jich potkáte asi tak milion.
Do Chorvatska jezdí překvapivě hodně hezkých mladých německých chlapců.
Když nevíš, jak se otevírá okno ve vlaku, prostě se někoho ZEPTEJ. A neseď v horku jak blbec celých 20 hodin.
Když si zarezervuješ kupé ve vlaku přímo vedle záchodu, vsaď se, že přesně tenhle záchod bude mimo provoz.
Nést pětikilový meloun na víc než 2,5 kilometru vzdálenou pláž je překvapivě efektivní workout.
Lovit neexistující mušle je taky překvapivě efektivní workout.
Spálíš se. I když je pod mrakem, i když se mažeš, tak se prostě spálíš!
Čím dýl ležíš na sluníčku, tím hloupější jsi a nakonec nevyplníš ani dvouhvězdičkový sudoku.
Na hrad Trsat vede překvapivě hodně, ale vážně hodně schodů. 
Sůl v očích dost pálí.
To, že jedeš k moři, ještě neznamená, že tam nemůže pršet.
Poslední den si nebal plavky do kufru a nenechávej ho v úschovně! Popadne tě last-minute touha vykoupat se a budeš si moct namočit jenom nohy :(
Beach vlny: hezký na pohled, hnusný na dotek :D
Mějte se krásně a UŽÍVEJTE zbytek prázdnin!
E.


Komentáře

  1. Super článek, já jsem letos na dovču nejela a tak jen tiše závidím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :DD Já před touhle dovčou byla naposledy na Krétě v létě 2017! A tohle moře taky nebylo plánovaný, spíš jsme chtěly někam do Rakouska... ale všichni jezdili k moři, tak jsme si řekli, proč ne! :D

      Vymazat
  2. Jesus, tak to je super článek, dost jsem se nasmála, děkuji. :D Ono přeci všechny tady ty faily nebo teda korektněji řečeno nové životní zkušenosti k tomu patří, jinak by bylo vzpomínání a vyprávění nuda.

    E | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem moc ráda a taky děkuji! :) Máš úplnou pravdu. Aspoň mám co vyprávět!

      Vymazat
  3. great post!Like your blog, thank you for sharing.
    luxhairshopcom wigs for homecoming

    These contents have greatly helped me.

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo, tak na lodi jsem teda taky ještě nebydlela. :D Ale je fakt, že za to vlhké prádlo to asi nestojí. :D Super fotky.
    "Já vím. Jsem vtipná." To o sobě taky často říkám. :D :D :D Sex on the beach mi chutná mooc. Skoro jediný drink, který jsem kdy zkusila. :D
    Ale to jídlo, to by mě štvalo.. Když už jedu na dovolenou, chci se dobře najíst. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím jídlem to nebyl konec světa, ale zamrzelo :(

      Vymazat
  5. Ja som sa akurát tak na lodi plavila do anglicka ale bola to paráda. A inak krásne fotky aj miesto

    my blog DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle nebylo vůbec jako plavba, prostě hotel na vodě :D Děkuju moc!

      Vymazat
  6. Celkem jsem se pobavila u tvého popisu :D ale vlastně jste si to ve finále užily, ne?😍 a z fotek to náhodou vypada pěkně☺️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi, děkuju! Jasně, že jsme si to užily :) Vlastně to bylo super a moc rády na to budeme vzpomínat :)

      Vymazat
  7. Tak to zní jako parádní dovča plná srandy a zážitků! :) Až teda na ta zpoždění :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, to nám do smíchu moc nebylo :D Ale pak už se to jenom zlepšovalo :))

      Vymazat
  8. Mesto vyzerá nádherne :) Určite ste si to poriadne užili!

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělý článek a krásné fotky :)Musela to být parádní dovolená. Moře a cestování taky miluju, je super že jste vyrazily na holčičí dovolenku :)

    OdpovědětVymazat
  10. Bezvadný článek i fotky, musela to být skvělá dovolená :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  11. Alespoň budete mít na co vzpomínat! :D Ono prostě i ty nepříjemnosti k tomu patří, ale tím se snad člověk nenechá rozhodit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, zachovat chladnou hlavu, ono to nějak dopadne! A tohle dopadlo nakonec hodně dobře! :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář! <3

Popular Posts