EPIC II review | Caroline Girvan

 Ahoj!

Vůbec nechápu, jak rychle posledních 10 týdnů uběhlo! Na začátku ledna, když druhý 10týdenní program od Caroline Girvan začínal, jsem si řekla, že podle něj tentokrát cvičit nebudu úplně stoprocentně, protože jsem si myslela, že to nebudu stíhat (maturita klepe na dveře, plus jsem počítala s tím, že půjdeme během těch 10 týdnů určitě do školy...). Ale najednou uběhl týden, dva, tři, a já jsem ani jednou nevynechala. No a teď jsem tady, po 10 týdnech, program mám odcvičený ani nevím jak. 50 cvičebních videí, zase spoustu srandy a nově vybudované síly.

Pokud můj blog čtete už nějakou chvilku, tak víte, že na loni na podzim jsem cvičila první EPIC program, a dokonce jsem na něj psala review tady. V tomhle článku se tak nechci úplně opakovat, ale všimla jsem si, že jsem v tom prvním sice hodně popsala svoje pocity ohledně cvičení, ale úplně jsem nezrecenzovala samotná videa. Takže na to bych se chtěla dneska zaměřit. Doufám, že po přečtení tohoto článku se přidáte ke Carolininým odběratelům a třeba i do #EPICsquad :) 


SESTAVENÍ TRÉNINKŮ
Jak už jste asi pochopili, program obsahuje cvičení 5x týdně, ale to neznamená, že pokud na to nemáte čas, tak to rovnou musíte vzdát. Můžete jet svým vlastním tempem, cvičit míň (nebo víc...), můžete si dny klidně prohodit podle toho, kdy máte víc času a tak dále. Sama jsem nedodržovala rest days ve čtvrtek a v sobotu, ale většinou jsem si je dělala v úterý a v pátek. Je to jenom na vás, nikdo vás nebude nutit dodržovat rozvrh na 100%.
Pro Caroline je typický její "rozvrh", který je následující - v týdnu (pondělí, úterý, středa) většinou prostřídáme horní část těla, spodní část těla a občas i břicho, v pátek je vždycky full body, které trvá 1 hodinu, a v neděli (Carolinin oblíbený den) je HIIT nebo jakákoliv jiná forma intenzivnějšího tréninku (tabata, EMOM apod.). Záleží opět na vás, jak si to nastavíte, já většinou cvičila páteční full body v sobotu, protože to mám nejvíc času. 

VIDEA
Teď už něco k samotným videům. Na začátku jsou vždycky zhruba dvě minutky povídání, ve kterých Caroline (se svým roztomilým irským přízvukem) popíše, co nás dneska čeká, jaké vybavení budete potřebovat (většinou to jsou pouze činky, někdy ještě yoga block/kniha nebo židle, pokud máte resistance band, můžete použít i ten, popř. závaží na kotníky.. ale některé dny jsou i úplně bez vybavení), na co si třeba dát pozor, někdy ukáže ty nejtěžší cviky na provedení a popíše, jak je dělat správně. Pak vás samozřejmě ještě nakopne nějakým mottem a jde se na to!

IT´S YOU VERSUS YOU.

Při samotném cvičení Caroline nemluví. Občas se na obrazovce objeví nějaký tip, většinou je to opět návod, jak dělat cvik správně, a na co si dát pozor. Já jsem teda většinou měla cvičení puštěné na mobilu, takže než jsem přišla blíž, abych si tip přečetla, už byl skoro vždycky pryč :D 
U každého videa jsou po celou dobu vidět procenta, která už máte za sebou. Mně osobně se tohle hodně líbí, i když někdy bych to radši neviděla (v těch dnech, kdy se to posouvá vážně pomalu... ale těch bylo dost málo :D). Potom taky vždy vidíte timer, neboli odpočítávání času do odpočinku nebo do dalšího cviku. Líbilo se mi, že po uplynutí tohoto času vždy zazní zvukový signál, který je jiný pro odpočinek a pro započetí nového cviku, takže i když třeba na obrazovku nekoukáte, jste maličko ztracení v čase (a třeba ležíte na zemi v kaluži potu.. hehe), tak podle zvuku poznáte, kdy máte začít. Zároveň je tohle taky takový nástroj ďáblův, protože občas často Caroline byla liška podšitá a místo restu dala například pulzování nebo výdrž v nějaké pozici... to pak čekáte na signál odpočinku a on nepřichází :D
Taky vždycky při restu vidíte na obrazovce cvik, který bude následovat. To se mi taky líbí, protože tam není jenom napsaný, ale vidíte ho rovnou na videu. Postupně se určitě naučíte i ty složitější cviky anglicky, ale Caroline občas překvapí něčím úplně novým, co prostě potřebujete předem vidět :D

HUDBA
Pro spoustu lidí je hudba klíčová. CHÁPU. U Caroline sice nenajdete žádné známé písničky, jsou to spíš různé remixy (které třeba instagram vůbec nezná), ale dle mého názoru to ničemu neškodí. Naopak, po už 20+ týdnech cvičení podle Caroline jsou pro mě tyhle remixy tím největším nakopávačem. Dokonce jsem si je přidala už i do playlistu na Spotify a dělám při nich běžné činnosti. Spojuju si je totiž s maximální produktivitou a mají pro mě neskutečný badass nádech. 
Navíc veškerý obsah má Caroline zdarma, takže tohle je pro ni jediný způsob, jak z Youtube něco vydělat (nedávat do videí písničky, které mají copyright). Takže i kdyby tam hrálo vážně cokoliv, tak je mi to fuk, protože aspoň dostane za svoji snahu (OBŘÍ snahu) nějakou odměnu :) (a kdyby vám to VÁŽNĚ nevyhovovalo, tak ztlumte zvuk a pusťte si svoje písničky.. ale to zase neuslyšíte zvukové signály :DD)

TYPY CVIČENÍ
Tolik druhů workoutů, které mi Caroline ukázala, jsem nikdy v životě neznala. Respektive druhů toho, jak si můžete cviky rozložit, složit, dát dohromady v supersériích, v trisériích (to není úplně česky, chápu), v komplexech a tak dále. 
Řekla bych že nejčastěji, hlavně na začátku těch 10 týdnů, se cvičí klasicky tak, jak jsem byla asi nejvíc zvyklá - 40 sekund cvik, 20 sekund pauza. Popřípadě 45s/15s nebo 50s/10s nebo 30s/30s. Záleží na partii, jestli je to ryze silový trénink nebo s vyšší intenzitou apod. 
Tady jsou nějaké další typy tréninků, které se během těch 10 týdnů objevily (stoprocentně nejsou všechny):
  • supersérie - cvik 45s - cvik 45s - pauza 30s
  • trisets - cvik 30s - cvik 30s - cvik 30s - pauza 30s
  • komplexy - série většinou 4 cviků např. po 10 opakováních, kterou děláte dokola třeba 2,5 minuty, někdy víc minut (v EPIC I byl dokonce komplex na 20 minut!)
  • HIIT - 40s/20s nebo 30s/15s nebo 20s/10s
  • EMOM - every minute on a minute - máte 3 cviky většinou po 10 opakováních, které musíte udělat co nejrychleji, čím rychleji je uděláte, tím delší máte pauzu (takže uděláte např. za 40s, máte 20s (do minuty) pauzu, a jedete znova to stejné)
A pak třeba různé kombinace cviku, výdrže, pulzování atd. atd. Často se taky objevuje tzv. staple exercise, což je cvik, který děláte třeba jako každý pátý. 

CVIKY
Už jsem tak trošku spoilovala, že úplně jednoduché cviky čekat nemáte. Jasně, dřepy, rumunské mrtvé tahy, výpady, to všechno tu najdete, protože jsou základní a účinné, ale často jsou maličko spiced up.
Určitě se naučíte nové cviky. Tolik různých typů angličáků, kliků, cviků s vlastní vahou a tak dále, jsem NIKDY neviděla. A je super vidět, že v tom, co vám ze začátku třeba vůbec nešlo, se postupně zlepšujete a za těch 10 týdnů už jste pomalu mistr. 
Povím vám, angličáky jsem sice měla ráda i předtím (já vím... weirdo), zato kliky jsem nesnášela, protože mi vůbec nešly. Ale teď jsem s nimi mnohem větší kamarád. Sice jich rozhodně nedokážu udělat tolik jako Caroline (kdo viděl, ví, o čem mluvím), ale i tak jsem na sebe vážně pyšná.

VIBE
Tohle sem musím zařadit, protože prostě musím. Ten pocit po, ten celkový vibe z workoutu je pro mě taky nesmírně důležitý. Samozřejmě si to spojuju i s tím, kolik endorfinů jsem vyplavila, jak moc jsem si zamakala a zapotila se, takže vždycky po nedělních HIIT byl tenhle vibe úplně nejsilnější. Ale obecně byl vždycky prostě BOŽÍ. Caroline je tak neskutečně pozitivní, že to nejde ani popsat. I když je stokrát silnější než já, zvládne věci, který já opravdu nedokážu (ještě :)), je krásná, usměvavá, prostě úžasná, tak mě nikdy nenapadlo jí závidět. Vyzařuje z ní energie, která mi pokaždé zlepší den. Je to taková moje droga :D
Možná si říkáte, že tenhle vibe přece musí být super po každém cvičení, ale to vás musím vyvést z omylu! Opravdu už jsem zažila, že ,,předcvičující" na youtube mi nebyl vůbec příjemný. Nebo se ta hudba fakt nedala. Nebo to video bylo tak jednoduchý, že jsem litovala, že jsem si nepustila něco jinýho... a vlastně jsem se u toho NUDILA. Tohle se mi s Caroline nikdy nestalo!
A jak už jsem psala i v minulém článku, tak na všechny zmínky ve stories odpovídá, je pokaždé hrozně milá, pochválí vás a nakopne dál. Takhle osobní přístup jsem taky nikdy nezažila.

Podtrženo sečteno, Caroline Girvan je (překvapivě) ten nejlepší fitness youtube trenér, kterého jsem kdy vyzkoušela. Ne, nevyzkoušela jsem všechny. Ale popravdě už se mi jich teď tolik ani zkoušet nechce :D Našla jsem někoho, kdo mi stoprocentně vyhovuje. A věřím, že bude vyhovovat i vám!

užitečné odkazy:
EPIC I&II MINI E-BOOK (tipy, triky, výživa apod.)

moje nejoblíbenější workouty z EPIC II (give it a try ;)):

Děkuji moc za přečtení článku! 
Jestli jste podle Caroline už někdy cvičili, budu moc ráda, když mi do komentářů napíšete, jak jste s ní byli spokojení!
Pokud máte ještě nějaké dotazy, tak se neváhejte zeptat, budu se snažit je zodpovědět :)
Tak zase ahoj u dalšího článku!
E.

Komentáře

  1. Musím se přiznat, že Caroline neznám.. a to se cvičení s youtubem už nějakou dobu věnuji. :D Každopádně děkuji za tip, hned příště zkusím nějaké video. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super, děkuji za tip! :) Už dlouho mě láká vyzkoušet zas cvičit podle někoho jiného a Caroline vůbec neznám :).

    OdpovědětVymazat
  3. Caroline neznám, ale rozhodně jí dám šanci :) Teď jsem sice nemocná, ale pak se do toho hned vrhnu! Mám ráda cvičení, kde jsou pauzy, odpočítače, vidíš, jaký cvik bude další... Pokud tohle cvičící video nemá, většinou ho hned vypínám, protože se mi pak špatně cvičí :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, já nejsem moc náročná, co se cvičebních videí týče, ale už jsem párkrát taky musela vypnout ...

      Vymazat
  4. Tak o tejto žene som ešte nepočula. Ale už dlhšie hľadám niekoho podľa koho by som mohla cvičiť takže si mi uľahčila hľadanie. Ďakujem :)

    GOLD BUTTON AND HIGH BOOTS

    OdpovědětVymazat
  5. Tak mně zbývá posledních 10 dní a budu mít Epic II hotový. MILUJU TO! Po odcvičeném Epic I jsem letos od Ježíška dostala čtyřkilové činky, band a yoga block :)
    Za měsíc mám narozeniny a moje velké přání je dostat od manžela tričko nebo mikinu z merche od Caroline.
    Po každém odcvičeném dni se cítím naprosto skvěle a nikdy by mě nenapadlo, že ve 36 letech budu ve své nejlepší kondici, co jsem kdy byla.
    Caroline mi v této době hodně pomáhá i psychicky. Vlastně s ní asi budu mít do budoucna spojenou celou coronakrizi, protože přesně loni v březnu jsem podle ní začala cvičit a teď už to bude rok. Vůbec jsem neplánovala vydržet tak dlouho, ale úplně mě to pohltilo. Škoda, že ve svém okolí nemám nikoho, kdo ji zná, nebo by se do Epiců chtěl taky pustit. Proto mám velkou radost z tohoto článku :)
    A od 5. dubna vzhůru do další Epicu!!! ...tentokrát už jen 30 minut každý den, uff.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je úžasný vidět, že někdo Caroline miluje stejně jako já! <3
      Na EPIC HEAT už se moc těším! Bude se mi hodit, že cvičení bude kratší, protože se mi kvapem blíží maturita :D
      Jen tak dál!

      Vymazat
  6. Pane jo, tak tenhle článek mi dodal TAK OBŘÍ MOTIVAČNÍ KOPANEC !!!! Vím, že podle ní cvičíš už nějakou dobu, ale přesně jako ty to máš s Caroline, tak já to mám s Pamelou, zkrátka se mi nechce měnit něco, co mi vyhovuje😁😁 Ale!!! Tenhle článek mě fakt hrozně moc nakopl vyjít zase z tý komfortní zóny zajetých věcí a zkusit něco nového😍 Takže vážně moc děkuju a rozhodně se vrátím se zpětnou vazbou, jak mi to šlo!😁

    Měj krásný úterýý🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně chápu, je to neskutečně těžký udělat tu změnu! Ale fandím ti a doufám, že tě Caroline osloví stejně jako mě! :))
      Mám strašnou radost, že sis odnesla takovou motivaci! Přesně proto ty články píšu! <3

      Vymazat
  7. Ahoj Eli,mam 57 let, s Karolinkou,jak ji soukromne rikam,cvicim asi rok,je neuveritelna,prijemna,pritom profedionalni tvrdak. Jsem moc rada,ze ji taky kromne nekdo zna a ocenuje jeji postup pri cviceni. Az dnes jsem se docetla,ze je to mama 2 deti,no klobouk dolu😲. Cvicim denne cca 2 roky,vzdy rano,nabiji mne to. Mohla by si se,prosim,zamerit na jeji dietni opatreni? Citim,ze mam v tom mezety a cvicit jenom nestaci. DEKUJI ZA TVOU POMOC.🤗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář! V budoucnu určitě vyjde nějaký článek zaměřený na jídlo, mezitím doporučuji jeden můj starší: https://eligolive.blogspot.com/2021/02/jidlo-zdrave-chytre-jednoduse.html :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář! <3

Popular Posts